Varberg Energi AB

Varför fungerar inte min laddbox?

Uppdaterad


Steg 1

• Har laddboxen en stabil internetanslutning (WiFi/Ethernet)?

• Finns det några inställningar för schemaläggning i laddboxleverantörens app? Om ja, radera dessa.

• Finns det någon schemaläggning i Varberg Energi-appen? Om ja, säkerställ att du inte laddar utanför den schemalagda tiden. Detta kan vara orsaken till att det inte fungerar.

• Finns det någon låsning av laddboxen? Det vill säga, är laddboxen tillgänglig dygnet runt eller bara delvis. Kontrollera att du inte har stängt åtkomsten för laddboxen i antingen laddboxleverantörens app eller i Varberg Energi-appen. I Varberg Energi-appen ska åtkomst vara ”öppen”.

• Får du fram en fråga angående RFID-tagg, klicka på åtkomstknappen som du kommer åt genom att klicka dig in på laddboxen i Varberg Energi-appen.

Steg 2

• Har du fortfarande problem, lägg en felanmälan på denna länk så undersöker vi problemet och kontaktar dig.

Felanmälan Flextjänster

Guide taggad med: app Flex flextjänster Laddbox Varberg Energi-appen
warning Created with Sketch.