Varberg Energi AB

Hur gör ni utbetalningar till mig som kund?

Uppdaterad

Har du råkat dubbelbetala en faktura eller har en produktionsanläggning som genererar en negativ faktura regleras det genom ett tillgodo på kommande faktura.

I de fall vi gör en utbetalning sker det via SUS. Har du inte SUS så skickar vi ut en kontantavi som du själv löser in på bank eller i en närbutik.

Hur anmäler jag mitt konto till SUS-registret för utbetalning?

Om vi behöver göra en utbetalning till dig och du önskar beloppet insatt på ditt konto behöver du registerna dig mot Swedbanks kontoregister, SUS.

Enklaste sättet är att anmäla ditt konto via Swedbank.
Där kan du som kund hos oss anmäla ditt kontonummer, oavsett vilken bank du själv har. Anmälan av kontonummer med e-legitimation går igenom med en gång. Anmälan utan e-legitimation kan ta upp till 14 dagar. Har du inte tillgång till internet kan du anmäla dig på något av Swedbanks bankkontor, eller ett kontor hos din egen bank.

Har du inget kontonummer kopplat mot kontoregistret och istället fått en avi där ditt personnummer finns på avin? Då kan du lösa in den online på Swedbanks hemsida under "Lös in avi online".

Guide taggad med: faktura produktion sus